Estaid satser på datapartnerskaber med ny millioninvestering

Estaid henter 3 millioner i ny funding, der skal bruges til kommende partnerskaber. Målet er at samle alle ejendomsdata i ét værktøj, men uden at gå på kompromis med integriteten af data. ”Det gør vi bedst ved at danne partnerskaber, og vi har allerede to mere på vej,” siger Estaids direktør.

Estaid har siden 2020 indsamlet og præsenteret al relevant data fra ejendomsbranchen. I november lancerede startuppen sit seneste samarbejde med EjendomDanmark om Lejetjek+. Begge parter kalder samarbejdet en stor succes, og Estaid har nu hentet 3 millioner til at indgå flere nye samarbejder på tværs af branchen.

”Det er ineffektivt, når professionelle skal rode rundt i 15 forskellige systemer for at kunne gøre deres arbejde godt. Derfor tror vi på, at dem, der er bedst til at indsamle og håndtere ejendomsdata, skal gøre det, og så kan vi fokusere på at sætte data og procesunderstøttelse sammen,” siger Søren Nielsen, Direktør og Co-founder i Estaid. Han fortsætter:

”Vi tror på, at det er gennem partnerskaber, at vi som branche kan udvikle de værktøjer og digitale løsninger, som der er brug for – og det er nødvendigt for at skabe et konkurrencedygtigt marked.”

De 3 millioner kommer fra en bred række investorer, der ser værdi i, at en spiller som Estaid samler data fra ejendomsbranchens vigtigste aktører.

EjendomDanmark, der har indsamlet lejedata fra deres medlemmer, ønsker også, at deres data bliver tilgængeligt og brugbart for relevante aktører. Men ikke for enhver pris.

”Vi skal arbejde intelligent med data, hvor fortrolighed er en forudsætning. Det er vigtigt for os, at vores medlemmers data bliver behandlet fortroligt samtidig med, at vi i branchen udvikler de bedste værktøjer til at arbejde intelligent med ejendomsdata. I den kontekst er Estaid en helt rigtig samarbejdspartner for os,” siger Morten Marott Larsen, Underdirektør i EjendomDanmark.

Partnerskabet med EjendomDanmark er det første partnerskab i rækken af flere, fortæller Søren Nielsen.

”Fundingen er et godt rygstød til at danne nye datapartnerskaber. Vi præsenterer snart to nye og spændende samarbejder med partnere, der ligesom os ønsker at løfte branchen med bedre tilgængeligt data, og vi er allerede i dialog med flere.”